View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Dette går alt for langt. Netflix gjorde akkurat det samme. Sa opp hele dritten jeg. Har betalt hver måned i flere år til Netflix. Og tilbudet har bare blitt dårligere. Også skal de forsøke å kontrollere hvem enhet jeg bruker, noe jeg forøvrig også har betalt ekstra for å kunne bruke på flere enheter.
Vis hele sitatet...
Eg er i utgangspunktet mot DRM, men gitt DRM så er det faktisk forståeleg at dei ikkje ynskjer du skal bruke roota dingser, for at du har kontroll over hardware gjer faktisk DRM teoretisk og praktisk ugjennomførbart.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Dette root tyranniet må snarest stoppe opp. De som leverer sentrale tjenester som banktjenestene faktisk er i mangel på kontantsamfunn kan virkelig ikke drive på slik.
Vis hele sitatet...
Det er eit hensyn du ikkje ser. På ein android-telefon kan ikkje apper utan viare lese kvarandre sine innstillinger eller data. Dvs. at det er relativt trygt å lagre kredittkortinformasjon (som jo er det vipps bruker), og det er relativt trygt å la brukeren overføre penger utan meir autentisering.

Tilliten til betalingssystema er vesentleg.

Tilsvarande vil det ikkje vere heilt urimeleg om bankane nektar folk som bruker produkt med andre kjente sikkerhetsproblem tilgang til nettbanken; ein kan til og med innvende at dei har ei viss plikt til å beskytte kundane sine.

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Det er heller ikke utenkelig at konsesjonsvilkår stiller krav som gjør at å sperre for roota telefoner kan være problematisk. Plattformuavhengighet mener jeg blant annet var tema i nettbankenes barndom.
Vis hele sitatet...
Det er skilnad på banktenester og vipps.