View Single Post
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Helt korrekt at banken ikke kan bestemme om du skal ha root tilgang på din egen mobil, men banken kan bestemme at du ikke kan benytte deg av dems programvare på en telefon med root tilgang.
Vis hele sitatet...
Dette går alt for langt. Netflix gjorde akkurat det samme. Sa opp hele dritten jeg. Har betalt hver måned i flere år til Netflix. Og tilbudet har bare blitt dårligere. Også skal de forsøke å kontrollere hvem enhet jeg bruker, noe jeg forøvrig også har betalt ekstra for å kunne bruke på flere enheter.

Dette root tyranniet må snarest stoppe opp. De som leverer sentrale tjenester som banktjenestene faktisk er i mangel på kontantsamfunn kan virkelig ikke drive på slik. Hva hadde du sagt om du en dag ikke kunne logget deg inn i nettbanken fordi du bruker mac? Eller at eneste gangbare nettleser plutselig er Edge. Eller at du er admin og får ikke tilgang?

Banktjenester er så sentrale i dagens samfunn at ukritiske avgjørelser som å sperre for roota mobiler må det bli slutt på. Sålenge bankene har integrert Vipps nå når det nesten har overtatt for cash så må det også være tilgjengelig selv for de som velger å roote sin telefoner.

Det er jo ikke snakk om piratOS heller, det er snakk om at mobilbrukerne som kjører root ønsker å ha kontroll. Og det må faktisk være helt ok å ha kontroll over egen mobil.

Det er heller ikke utenkelig at konsesjonsvilkår stiller krav som gjør at å sperre for roota telefoner kan være problematisk. Plattformuavhengighet mener jeg blant annet var tema i nettbankenes barndom.
Sist endret av frtoretang; 24. mai 2017 kl. 17:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.