View Single Post
The lucky one
PairADice's Avatar
622
Det å gå inn for å harselere med eller trakkasere overvektige mennesker er i seg selv forkastelig. Alle har sine bakgrunner og problemer, og hvordan hvert enkelt individ takler dette er ingen andres sak (I utgangspunktet, men med forbehold).

Dette med fat/skinnyshaming er noe som har blitt langt mer sentralt i nyere tid med ankomsten av fitnessbølgen. Først skulle alle være fit as fuck, og deretter kom de som følte seg utilpasse med dette påståtte "presset" (Presset jeg selv mener de skaper i sitt eget hode ved å bli konfrontert av sine usikkerheter som de sikkert allerede sliter nok med) og påtok seg offerrollen og følte seg mobbet, før det deretter gikk videre til skinnyshaming og "Fat Pride" (Som jeg forestiller meg fungerer som en sterk forsvarsmekanisme; "Hvorfor endre på noe jeg er stolt av").

Og HER reagerer jeg. For selv om jeg, som jeg sier i starten, aksepterer at folk flest har sine demoner og håndteringsmetoder, er jeg sterkt i mot at noe som faktisk ER et helsemessig problem skal bli et samlingsbanner for mennesker som praktiserer en så sykelig form for hykleri. Dersom man skal følge logikken bak resonnementet til disse individene og ansamlingene er ikke veien lang fra "Fat Pride" til f.eks "Drunk Pride" etc.