View Single Post
Sitat av fryatt Vis innlegg
Tykke mennesker er hærlige mennesker. Ikke alle gidder å gå på en evig slankekur. Man skal spise det man har lyst på.
Vis hele sitatet...
Jeg syns ærlig talt at dette var en merkelig påstand. Kan jeg spørre hva du egentlig mener her? Hva har fysisk fremtoning med summen av de egenskapene som særmerker en person/enkeltmenneske som helhet sett fra psykologisk synsvinkel? For meg er det pussig å formulere seg slik, i alle fall. Det blir rett og slett feil å koble utseende og personlighet på denne måten. Jo da, man skal spise det en har lyst på. Men ikke hele tiden! Dette ville vært en utrolig destruktiv prosess, og det her er en tankegang som absolutt ikke burde oppfordres til. Hva tror du skjer med kroppen når du kun spiser nugatti hver dag, for eksempel? Moing Øystein Engen spiste dette til alle måltider. Blodprøver og fysiske øvelser viste at kostholdet hadde gitt ham en fysisk alder på 71 år (!) og et næringsinnhold i blodet som kan sammenlignes med narkomane og alkoholikere.

Evig slankekur? Man burde tenke på det som en del av livsstilen. En grunn til at mange ikke når målene sine er fordi de velger et kosthold/en plan de ikke klarer å følge. Men det er altså fullt mulig å bli varig slank uten å gå på slankekur. Det handler mye om å bare gjøre smarte valg i nærbutikken. Å spise sunt og variert, kombinert med fysisk aktivitet er viktig for både for kropp og velvære. Her handler det ikke bare om fysisk fremtoning! Det er mange grunner, og en av dem er at kroppen vår trenger ulike næringsstoffer. Maten vi spiser er drivstoffet for kroppen. Hvis man ikke får i seg de næringsstoffene kroppen trenger kan det føre til mye mer enn bare overvekt. Ta ulike sykdommer som diabetes, hjerte og kar sykdommer og kreft! Å ikke [COLOR="Red"]gidde[/COLOR] å ta vare på helsen sin er på ingen måte en unnskyldning eller noe å oppmuntre til. Dette var veldig lite gjennomtenkt, spør du meg.
Sist endret av Lucy In The Sky; 27. februar 2016 kl. 06:25.