View Single Post
Synes det burde være straffbart å ha groteskt overvektige barn under 10 år. Hvor mange ringer ikke barnevernet om en tiåring står å røyker på terrassen hver dag?

Å være overvektig fra man er liten av er et av de største handikapene en kan pådras av miljøet en vokser opp i, og en av de mest hemmende starttilstandene en kan ha i livet. Burde vært straffbart på lik linje med all annen alvorlig forsømmelse.

Sitat av twoDamnPi Vis innlegg
kun kritikk til meg ja. Det er dette jeg er lei av.

Altså, jeg skjønner selvfølgelig poenget, og jeg vil ikke såre noen, og jeg mener IKKE at jeg er vakrere eller bedre eller noe enn modellen. Det var ikke meningen å sammenligne akkurat oss, ville bare påpeke at slanke jenter også godt kan ha kurver, sånn rent geometrisk.

MEN jeg blir så innmari lei av at fedme skal hylles. Er ikke for fatshaming, men det er ikke noe bedre med den thinshamingen som enten impliseres eller faktisk uttales direkte i forbindelse med at "kvinner skal ha "kurver"" og "tynne jenter uten noe å ta i er ikke fint" og "ingen menn vil ha en kvist", altså, det er ikke noe gøy å lese det heller!

Og igjen, jeg SKJØNNER poenget, og det er helt sant at en trent, tykk person er i bedre form enn en utrent, tynn person. Det må jo være det du mente, ikke en hvilken som helst tynn person. Men for å være ærlig så tar jeg meg litt - litt - nær av det du sier eller impliserer om meg, som jeg har klippet ut i sitatet. Av prinsipp altså, ikke personlig. Jeg er ganske trygg på meg selv. Og vil gjerne påpeke at jeg trener seks ganger i uka, trener mot triatlon, spiser veldig sunt, og har nettopp vært på rutinekontroll hos legen og fått toppkarakter i alt. Så jeg er nok i god form, selv om jeg er tynn.

Merker at nå ser dette veldig personlig ut og defensivt over akkurat min personlige kropp her, men det er ikke poenget, jeg valgte bare å bruke meg selv som et eksempel. Ikke for å skryte av meg selv eller noe, men for å være sikker på at ingenting er photoshoppet osv.

http://41.media.tumblr.com/tumblr_kviohsDMMa1qzoaqio1_500.jpghttp://oi63.tinypic.com/dcso6u.jpg
Vis hele sitatet...
Er dette deg?

I så fall; halla - ASL?
Sist endret av Tøffetom; 24. februar 2016 kl. 14:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.