View Single Post
Sitat av Obster Vis innlegg
Da er vi jo enige da. Er jo åpenlyst at jeg ikke snakker om de som tar med barna på McDonald en gang i uka/måneden.

De får gjøre som de vil sier du. Fortell det til de små barna som spiser det foreldrene gir dem, og som eser ut på veien mot sykdommer og død.
Ikke alle egner seg som foreldre, og selvsagt må noen gripe inn om de ser at det er noe som ikke stemmer i det hele tatt.
Jeg reiser ofte til USA (mange slektninger som bor der), og jeg blir like sjokkert hver gang (jepp, faktisk hver eneste gang). Her ser vi små barn som veier det dobbelte av det som skal være normalt, og som trasker inn og ut av junkfood sjapper sammen med foreldrene. Det er svært alvorlig, og jeg blir provosert over folk som sier at vi bare skal gi faen i det fordi foreldrene deres vet best.
Folk sitter og ser på dette, og det er "akseptert". Skandale!
Vis hele sitatet...
Vi er delvis enig, ja.
Det var ikke åpenlyst i svaret du ga meg hva det gjalt. Slik jeg tolket det siterte meg på, snakket du generelt om foreldre som tar med overvektige barn på Mc'ern.
Jeg mener ikke at de får gjøre som de vil hvis de skader barna med dietten, men jeg sier at dere kroppsfikserte mennesker ikke nødvendigvis har noen rett til å dømme andre.
Du kan jo tenke deg selv hva slags holdninger barn får hvis du som far kommenterer hvor jævlig det er med feite barn. Det er nettopp sånne foreldre som skaper mobbere og lærer barna sine at det er galt med å se annerledes ut enn flertallet.
Da er man like uegnet som foreldre i mine øyne.

USA er jo et klassisk eksempel på hvor galt det kan gå.
Men da må du også dra inn faktorer hvor annerledes både økonomien og kunnskapsnivået til en gjennomsnittlig amerikaner er i forhold til her. Fastfood er relativt billig. Samtidig har de et elendig skolesystem der de også serverer usunn mat i kantina på skolen.

Poenget mitt er som følger; hvis du er genuint opptatt av helsa til andre. Gå ut på torget og snakk høyt om din sak. Del ut løpesedler, kjør på med kampanjer for sunn mat.
Besøk skoler og jobb aktivt med å få integrert mer pensum om sunn mat i utdanningen til barn.
Men kom ikke her å påberop deg noen rett til å angripe enkeltpersoner når de kommer ut med barna sine fra en fastfoodsjappe.
Det er som jeg sa til han andre, både frekt og totalt unormal sosial oppførsel.
Sist endret av barebare; 24. februar 2016 kl. 12:36.