View Single Post
Sitat av twoDamnPi Vis innlegg
kun kritikk til meg ja. Det er dette jeg er lei av.

Altså, jeg skjønner selvfølgelig poenget, og jeg vil ikke såre noen, og jeg mener IKKE at jeg er vakrere eller bedre eller noe enn modellen. Det var ikke meningen å sammenligne akkurat oss, ville bare påpeke at slanke jenter også godt kan ha kurver, sånn rent geometrisk.
Vis hele sitatet...
Kritikk til deg?

Misforståelsen her tror jeg freak må ta litt skyld for, da forumet slår sammen to innlegg som postes etter hverandre fra samme bruker...

Den første delen av innlegget mitt var bare ment som en generell kommentar, deretter skrev jeg en kommentar til bildene du la ut. Det kan dog virke som om du overså den aller første setningen;
"Jeg vil mene begge har kurver, så får resten være smak og behag". Det var ikke ment som noen kritikk, men som et svar på spørsmålet ditt om ikke du også har kurver.

Og siden jeg mistenker deg for å føle at "Det er kanskje ikke heldig med bilder av mennesker som trener 20 timer i uka heller" var rettet mot dine bilder; dette var igjen en generell kommentar. Som jeg utdyper videre er litt av problemet at nærmest uansett vil noen kunne oppfatte dette som feil. Det er også vel bevist at mye trening i seg selv ikke nødvendigvis er sunt. Det må komplementeres med riktig kosthold, riktig restitusjon og bevissthet om intensitet og mengde. For å ta et litt ekstremt eksempel; Martin Johnsrud Sundby påstås å trene ca 1100 timer i året. Det tilsvarer omtrent 3 timer om dagen i snitt, og mye av dette skjer i høy intensitet. Det er ikke sunt - utøvere på dette nivået er svært utsatt for sykdom og skader, og mange får problemer i ettertid. Det er også en treningsmengde som krever store mengder grunntrening og gradvis økning over mange år. Er således Sundby et eksempel til etterfølgelse for mannen i gata?

Sitat av twoDamnPi Vis innlegg
MEN jeg blir så innmari lei av at fedme skal hylles. Er ikke for fatshaming, men det er ikke noe bedre med den thinshamingen som enten impliseres eller faktisk uttales direkte i forbindelse med at "kvinner skal ha "kurver"" og "tynne jenter uten noe å ta i er ikke fint" og "ingen menn vil ha en kvist", altså, det er ikke noe gøy å lese det heller!
Vis hele sitatet...
Sitat av twoDamnPi Vis innlegg
Og igjen, jeg SKJØNNER poenget, og det er helt sant at en trent, tykk person er i bedre form enn en utrent, tynn person. Det må jo være det du mente, ikke en hvilken som helst tynn person.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mente ikke en utrent tynn person, jeg mente en tynn person generelt, men kunne kanskje spesifisert dette til undervektig.
Det er usunt å være utrent. Punktum. Er man derimot i god form veier dette opp for mange av ulempene ved å være overvektig, men det gjelder ikke like generelt for undervektige - i noen tilfeller kan til og med problemet forverres for disse.

Sitat av twoDamnPi Vis innlegg
Men for å være ærlig så tar jeg meg litt - litt - nær av det du sier eller impliserer om meg, som jeg har klippet ut i sitatet. Av prinsipp altså, ikke personlig. Jeg er ganske trygg på meg selv. Og vil gjerne påpeke at jeg trener seks ganger i uka, trener mot triatlon, spiser veldig sunt, og har nettopp vært på rutinekontroll hos legen og fått toppkarakter i alt. Så jeg er nok i god form, selv om jeg er tynn.

Merker at nå ser dette veldig personlig ut og defensivt over akkurat min personlige kropp her, men det er ikke poenget, jeg valgte bare å bruke meg selv som et eksempel. Ikke for å skryte av meg selv eller noe, men for å være sikker på at ingenting er photoshoppet osv.

http://41.media.tumblr.com/tumblr_kviohsDMMa1qzoaqio1_500.jpghttp://oi63.tinypic.com/dcso6u.jpg
Vis hele sitatet...
Igjen, som nevnt er sitatene du klipte ut og tok deg nær av ikke ment som en kommentar til bildene du la ut, men som en kommentar til diskusjonen.
Skal jeg kommentere din kropp generelt, basert på bildene, ville jeg påstå at du ser ganske sunn ut - gitt at den er et resultat av et balansert kosthold og god trening. Generelt vil også de som trener med andre mål enn bare utseende automatisk ha et nokså tilfredsstillende kosthold, siden de ikke bare skal holde vekten i sjakk, men også ha energi til å trene og gjennomføre konkurransene.

Samtidig illustrerer du et viktig moment i hele kroppsdebatten; det er nesten håpløst å mene noe som helst om kropp uten at det tas personlig.
- Jeg påpeker at det ikke er noen automatisk kobling mellom å være overvektig og usunn, og det tolkes til at jeg mener det ikke er problematisk å være overvektig.
- Jeg påpeker også at det ikke automatisk er slik at man er sunn fordi man ikke er overvektig, og det tolkes til at jeg mener at de er bedre enn deg - som jeg ikke har sagt noe særlig om annet enn at jeg mener du har kurver.

Så for å gjøre det helt klart: Jeg synes du se FLOTT ut!