View Single Post
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Farvel enda en bit av den lille friheten som er igjen...Slaver gjennom frykt..
Vis hele sitatet...
Du mener altså det bør være frihet til å kjøre i rusa tilstand? Uten videre utdypning av det du skriver så antar jeg at det er det du mener. Det sier nesten seg selv at en må komme med noe mer enn det du skriver.

Sitat av pet Vis innlegg
Siden alt nå skal testes, og du kan miste lappen for å ha røyka en rev for 12 timer siden, vil jeg at Nikotin og Koffein også skal testes.
Vis hele sitatet...
Nikotin og koffein har ikke de samme nedsettende effekter på evnen til å kjøre. Du sammenligner epler og appelsiner.

Du vet bedre.

Sitat av pet Vis innlegg
Det at jeg (som er veldig imot å kjøre i påvirket tilstad, fordi dette kan påføre skade på deg selv og andre) kan få fratatt lappen fordi jeg tok en joint for 12 timer siden syntes jeg er forkastlig..
Vis hele sitatet...
Hva om det fungere slik at myndighetene må ta blodprøve og ekstrapolere tilbake til kjøretidspunktet ditt - og utifra velfunderte verdier finner ut om du er rusa?

Jeg tror ikke rettsystemet vil dømme noen som ikke var påvirket av rus mens han kjørte; og man er uskyldig til motsatte er bevist. Det er ikke noe sammenheng mellom å ha spor av rusmidler i seg mens man kjører og evnen til å kjøre.