View Single Post
Sitat av keentoo Vis innlegg
Det samme kan man vel i såfall si om de som drifter nettsider!
Vis hele sitatet...
Vel, i likhet med alt innen dataverdenen må også programvare på nettsteder oppdateres og holdes hullfri.

Sitat av robhol Vis innlegg
Nå synes jeg også den påstanden var litt teit (det å være Windows-bruker gjør ikke at du automatisk fortjener virus, samme hva kru sier ), men det var faktisk ikke her på bruket at feilen eller sikkerhetshullet lå. Det var i reklamesystemet, og feilen skal være tettet i nFFs tilfelle..
Vis hele sitatet...
Jeg sa ingenting om Windows, og bare så det er nevnt, jeg bruker det selv. Jeg skriver dette fra en Windows XP maskin, men jeg ble ikke infisert selv om jeg var inne på nFF. Jeg fikk ikke beskjed engang fra antivirus, men det var fordi jeg har beskyttelse som er aktiv FØR antivirus slår til. Hadde dette vært noe som slo ut mot linux eller osx, hadde det likevel vært den som eier/drifter maskinen sin feil om man hadde blitt infisert av noe så enkelt som dette. OS spiller ingen trille.

edit: Bare for å legge til;
Antivirus vil ikke slå til mot noe før det er inne i minne eller lagret på disk. På så måte vil allerede problemet være inne i maskinen og mulig skade kan allerede ha skjedd. AV kan klare å fjerne det eller hindre at det sprer seg og det vil sannsynligvis reagere fortere enn mennesker gjør, men det sikreste forsvaret er å hindre at man kommer i kontakt med problemet fra starten av.
Sist endret av meitemark; 30. juni 2010 kl. 23:30.