View Single Post
Sitat av møkk Vis innlegg
Du nso, henviser i dette innlegget til en addon for Firefox (no-script). Da det ser ut til å være flere script som blir stoppet når jeg er innom Freak lurer jeg bare på om det vil være trygt og tillate script midlertidig fra Freak, og skjule advarselen om de andre blokkerte scriptene? Ville det tidligere (og eventuelt fremtidlige) annonsesystemet deres har vist som ett eget script eller ville den kommet inn under Freak, på listen av script som no-script gir deg?
Vis hele sitatet...
Det var nok jeg som foreslo det. Du kan ganske sikkert permanent tillate nFF.

Det som lå inni annonsesystemet var ikke et virus, men noe som heter en iframe, som betyr internal frame, ie intern ramme (trygt eksempel) med en størrelse på 1x1 (dvs usynlig). Denne iframen gikk til en annen side med script og faenskap på. Selv om du godtar at nFF skal kunne kjøre script, vil ikke noscript tillate at script som vises gjennom en iframe kjøres. Reklamen på nFF benytter seg IKKE av script for visning.

iframe brukes mest til å vise reklame på nettsteder eller til nettopp dette, å spre virus.

Rent praktisk og teknisk sett, nFF har ikke vært infisert med noe som helst virus.