View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aduvanz hjelper i 20mg ekstra økning i dosering etter 1-3 mnd uten. Jeg får til slutt angst av medisinen fordi det er utviklet toleranse og da ber hjernen om mer. Har stått på 30mg hele sommeren, men nå må jeg øke igjen for å dempe angsten medisinen først fjerna. Er et uendelig puslespill. Poenget mitt er at jeg trenger råd til hva gjorde du! Finner lite på nett, annet enn at de slutter bare.

Uansett, målet er medisinsk cannabis, men finner ingen leger som vil.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du får angst av medisinen. Det kan hende du får tilbake angsten du hadde før pga at toleranse gjør at medisinen ikke virker så godt lenger, men det er like sannsynlig at det er ting med deg eller i livet ditt som er endret sånn at 30mg ikke er nok lenger. Det er jo også en ganske lav dose.

Jeg har spurt 3 ulike psykiatere om dette med toleranse, og de sier at når du kommer opp på rett dose så er i praksis ikke toleranse for den medisinske virkningen et problem. Behovet ditt for behandling kan imidlertid endre seg over tid.

Hvis psykiateren din har skrevet ut 50mg og det har god effekt, så hadde jeg tatt det. Så bør du jo diskutere disse spørsmålene med ham/henne. Men det virker meningsløst å ikke behandle ADHDen din fordi behandlingen kanskje slutter å virke i fremtiden. Hvis det skjer, så er du jo fortsatt ikke på maksdose, og det finnes andre medisiner også.

Folk reagerer jo ulikt på medisiner, og du kan godt ta pauser hvis du vil forebygge toleranse. Men det virker som du er i en situasjon akkurat nå der du virkelig trenger å ta medisinen din.