View Single Post
For ett par år siden, når jeg var på vei inn til ett kjøpesenter, så ble stoppet av ett par politifolk. De ønsket å ransake meg, og jeg spurte selvfølgelig "hvorfor det?" hvor de repliserte med at Vi har faktisk lov til å ransake hvem vi vil, når vi vil!

Jeg kommenterte jo at Det der gjelder bare hvis dere tror det er "skjellig grunn" for mistanke. Altså over femti prosent sannsynlighet for at dere faktisk finner noe ulovlig her.

De bare glodde på meg i kanskje 10 sekunder, eller noe sånn. Før den ene sa temmelig høyt Hold kjeft! og så rev han ryggsekken av ryggen på meg (jeg gikk bare med sekken slengt over den ene skulderen) og han begynte å rote rundt i den. Flere skolebøker falt faktisk ned på gulvet (noe han selvfølgelig ikke gadd å plukke opp igjen etterpå) pluss at han rev opp glidelås på ett par jakkelommer, bare for å rive ut ett par votter og lommeboken min, som han slapp direkte på gulvet, før han bare gikk temmelig kjapt rett ut fra kjøpesenteret og forsvant. Så ble jeg stående igjen, og måtte rydde opp igjen i alle tingene mine som bare var slengt utover.

Selvfølgelig fant de ikke noe som helst. Jeg har aldri fått noe som helst ulovlig på rullebladet mitt. Det ville jo uansett vært ufattelig idiotisk å gå rundt med ulovlige saker og ting på meg i offentligheten på denne måten, selv om jeg hadde vært kriminell.