View Single Post
pengejeger
Natz's Avatar
220
God ettermiddag freaks!

Utrolig lenge siden jeg har postet noe. Men i dag satt jeg å dagdrømte litt. Det er de siste årene blitt populært blandt unge å enten leie eller kjøpe seg leppefisk-kvoter. Dette er en enkel vei til oppstart av egen fiskeridrift og en god inntektskilde om man jobber effektivt nok.

For å komme godt i gang trenger man en rask båt, helst aluminium. Og et lass med teiner, blåser og tau. Vanntank og noe å oppbevare fisken i før levering (feks mærer)

Til daglig fisker jeg snøkrabbe i Barentshavet i 6/6 rotasjon. Vurderer derfor dette som bi-inntekt mens jeg er hjemme.

Men grunnet de stive prisene er det vanskelig å finne et godt objekt.
Vil derfor undersøke mulighetene for å få bygget en egen båt etter mine preferanser.

Det jeg lurer på er om noen vet hvilken ende jeg skulle begynt i for å hente inn priser på materiale og arbeid. Selvsagt også arbeidstegninger. Selv er jeg middels god i 3D tegning så skal prøve å sette opp en ca tegning. Men det behøves vell en skikkelig god tegning med målestokker og det hele. Om noen har info om slikt tar jeg imot alt med stor takk.

Legger ved en et eksempel på det jeg ville betraktet som en godt startbåt:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad....kode=155541141

Ønsker gjerne andres erfaringer også. Dette er vell ikke en standard freakpost. Men håper det finnes noen sjeler her som kan vite noe om dette.