View Single Post
Jeg fikk PTSD av en bilulykke i 2012, der jeg knuste hodet mitt. Fikk vel egentlig vite det med en gang jeg våknet fra koma etter nesten 3 uker at jeg antageligvis ville måtte leve med PTSD resten av livet, så jeg var veldig forberedt på det �� Det er jo selvfølgelig mange mange nivåer, jeg er nok midt på skalaen vil jeg tro. Hvordan det påvirker hverdagen min ja.. Mange forskjellige måter vil jeg si �� Min PTSD merkest best når jeg er i bil, når andre kjører. Svinger spesielt. Det trenger ikke å gå fort, og siden jeg ikke husker så mye av selve smellen for 7 år siden så får jeg ikke direkte syner. Det er mest en intens følelse av at jeg er i stor fare, og den tanken som sirkulerer mest er at jeg ikke vil tilbake dit fordi jeg VET at det var en forferdelig situasjon selv om jeg i dag ikke kan huske konkrete smerter. Jeg reagerer med eksplosivt sinne, og det kan vare fra timer til noen minutter. Det er ikke kun i bil samenheng jeg har episoder, de kan komme når som helst. Ofte reagerer jeg ikke med redsel i det heletatt, men bare et intenst sinne som ikke går over før jeg selv klarer å komme over på andre tanker. På grunn av dette mptte jeg flytte fra mitt kjære barndomshjem, da det bli veldig populert å få meg sint siden det ikke skulle så mye til. Går til psykolog nå da så jeg er flinkere til og kontrollere sinnet �� Jeg sliter også med personlighets forstyrrelser og natt terror etter ulykken.. Vet ikke om dette kan knyttes sammen med PTSD'en min, men jeg er i hvertfall sikker på at alle forsterker hverandre ��