View Single Post
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Nå sklir vi litt ut i andre aspekter rundt emne enn det jeg hadde intensjon om å dekke i guiden. Først og fremst vil jeg si at depresjoner og angst antagelig ikke vil øke risikoen for å bli psykotisk, men øke risikoen for en badtrip - noe som sikkert ikke er foretrukket av førstegangstrippere. Når jeg snakker om predisposisjon sikter jeg til psykoser.

Jeg er dessverre ingen ekspert på akkuratt denne grenen av treet, men det er uklart om psykedeliske stoffer har vært direkte skyldig i utløsningen av en psykose hos individer som virket helt friske, eller om psykedelika har virket som en "trigger" i allerede latente psykoser. I mange tilfeller er varigheten av en slik psykose aktig reaksjon bare en kort periode, men i værste fall kronisk. Poenget er at jeg vil påpeke at å ta psykedelika ikke er risikofritt når det gjelder psyken, og hva som eventuelt kan øke risikoen. Og hvordan man kan minske sjansen for å få en dårlig opplevelse. Hva man burde passe seg for, hva man ikke burde gjøre, hva man burde gjøre osv. Men dette er et interessant tema, ja.
Sist endret av Sky; 18. mai 2008 kl. 03:21. Grunn: skrivefeil :>