Tråd: Ibogain
View Single Post
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av bia Vis innlegg

Ellers unner jeg absolutt alle å forstå de tingene jeg forstår nå. Kanskje kan buddhistisk filosofi og meditasjon være noe å studere, for de som ikke tør prøve iboga? Jeg har aldri selv forsøkt å meditere, ei heller å lese buddhisme, men kom over noen buddhistiske tekster helt tilfeldig her om dagen, og forsto plutselig at buddhismen snakker om akkurat det samme jeg gjør. Jeg forsto nøyaktig hva tekstene fortalte om, og har sagt de samme tingene selv, etter ibogainbehandlingene. Det er ikke religionen buddhisme jeg fremmer her, men forståelsen.
Vis hele sitatet...
Artig at du påpeker det! Jeg som er buddhist har lest tråden din med stor interesse siden den startet, og tenkt: "hun her er inne på noe med den ibogainen". Det med de små mennene som fjerner og installerer nye looper kjente jeg på en måte igjen fra en treningsteknikk. Ikke så direkte som at jeg har hatt noen slike halliser i zen-treningen min, men at noe lignende mentalt har foregått når jeg er i en god periode. Kan jeg spørre hvilke buddhistiske tekster det er du refererer til?

Du har ellers helt rett i at det er forståelsen som teller, buddhismen som religion spiller ingen rolle når det kommer til stykket.