View Single Post
Yo.

Gratulerer med B&W-høyttalere og velkommen til de voksnes rekker! EDIT: Jeg leste nettopp det du skrev og alt som kommer etter neste setning er det bare å overse hvis du vil. Phono inngang er vel for miksebord og sånt? Drit i den, bruk de som er til høyre for phono altså aux, cd osv. lykke til

To trenger høyttalerkabel. 1 til hver med plugger på enden. Du trenger ikke 2 til hver siden det ser ut som plata mellom terminalene bak på høyttalerne er til stede. Dette er for bi-wiring og ikke noe du trenger å tenke på.
For signalet så er det også veldig enkelt. Det er nok derfor du er forvirra fordi det faktisk er så enkelt som du tror. Du tar en RCA kabel. Kanskje RCA - 3.5mm jack hadde vært noe for deg?
Da plugger du bare de to pluggene inn i en eller annen kilde bak på forsterkeren. Jeg regner forøvrig også med at det mulighet for 3.5mm på fremsiden av forsterkeren siden dette er vanlig på alle NAD sine integrerte forsterkere som jeg har sett. Merk deg at denne og "aux" på baksiden sannsynligvis er tilsvarer hverandre. Eller spiller det ingen rolle hvilken du bruker.
Så er det bare å plugge signalkabelen (RCA kabelen fra forsterkeren) inn i en kilde.

Sitat av Asket Vis innlegg
Takk for svar!

Om jeg forstår det riktig:
RCA-kabler fra TV til forsterker AUX/CD.

Hva med kabler fra forsterker til høyttalere?
Man kan skru ut de pluggene, og det så ut som det var noe slags Y-formet man skulle kile inn, for å så skru igjen. Er dette riktig? Eller kan jeg bare putte noe kobber inni der og skru igjen? Hva heter dette? Høyttalerkabel?

RIAA-trinn, er dette en phonokabel med RIAA-trinn, eller heter det RIAA-kabel?


Handleliste foreløpig:
RCA-kabler.
Høyttalerkabel?
Phonokabel/RIAA-kabel?
Platespiller.
Vis hele sitatet...

Du kan bruke bare kabel uten bananplugg på de terminalene. Eller du kan bruke plugger. Jeg bruker ikke det, da det ikke har noen hensikt og jeg har knekt plugger inn i terminalene før og det er et helvete å reparere. RIAA har jeg aldri hørt om men googla det og fik Recording Industry Association of America? aner ikke.
Sist endret av TrippyKing; 5. oktober 2020 kl. 21:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.