View Single Post
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
367
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Du klarte jo å belyse litt av problemene rundt alkoholsalg på en måte gjør at vi som ikke har noe problem med alkohol får bedre forutsetninger for å forstå hva dere sliter med og hvordan feks alkohol i butikker kan påvirke dere. Veldig bra. Har aldri tenkt over akkurat det tidligere. Det er jo fordi jeg ikke sliter med sug etter alkohol.

Hvor mange er det som sliter med alkohol, vet du noe om det?

Kanskje burde faktisk den problemstillingen komme mer på dagsorden? Når det er slikt så er det faktisk helt greit om jeg må innom en spesialbutikk for å handle rusmidler.
Vis hele sitatet...
Og bare for å presisere så ønsker jeg altså et "mer åpent og uregulert salg av alkohol", vil bare ha det ut av matbutikker.

Har ikke lest så mye om dette, så jeg kjenner ikke til omfanget av problemet. Men hvis jeg skal spekulere så er det nok et større problem en statistikken tilsier. Det er feks ikke mange som vet at jeg er alkis, da jeg er meget flau over det og gjør en innsatts for å skjule det.

I de kretsene jeg er i, så er det flaut mange som sliter med det. Og jeg sliter på den måten at jeg fint kan gå noen dager uten alkohol så lenge jeg ikke blir minnet på det, men drikker jeg en øl så er det et tapt slag, da finnes det ikke ende, eller ender ofte i 12+ øl. Tror heller ikke jeg kan huske sist gang jeg var innom dagligvarehandel uten å kjøpe noen øl. Det blir skikkelig vanskelig for meg, selvom jeg ikke er hypp på å drikke til jeg pisser på meg, så er det en djevel i meg som kun har lyst til det.

Ja dette tror jeg er et viktig tema som skulle vært i dagsorden. Det at 400 dør av alkohol hvert år er nok bare toppen av isfjellet. Er nok ekstremt mange flere som dør eller knærter seg selv utifra de uverdige forholdene en alkoholiker plutselig finner seg i, og jeg tror det er lettere og havne der en man fort kan tro. Men fakta er jo på en måte at det er et livsfarlig rusmiddel som dreper folk og ødelegger familier og liv.

Men vi skal ha det i dagligvarehandelen liksom?

Helt absurd spør du meg!
Sist endret av Absurd; 19. oktober 2021 kl. 07:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.