View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei på ingen måte, tvert imot mener jeg at vi bør gjøre det vi kan for å unngå utøy. Men jeg mener vi skal gjøre det på en effektiv måte. Derfor foreslo jeg elektro-racket'n som dreper dem umiddelbart.

Når jeg fisker makrell om sommeren så passer jeg på å slå inn skallen på fisken slik at den ikke pines når jeg trekker den ombord i båten. Skal jeg drepe en flue så dreper jeg den. Jeg drar ikke en og en fot av fluen eller fjerner den ene vingen.

Det var du som faktisk ba ts om å lå fluene lide på fluepapiret - det mente du var "vår rett". Ts etterlyste alternativer til å la fluene lide. Også kommer du og sier at de kan fint bare lide og avgå sakte i døden, fordi de er fluer.
Vis hele sitatet...
ja for all. det er bare å oppmuntre TS til å bli ett overempatisk nervevrak.
noe jeg med mitt svar prøver å forhindre.

jeg synes det er litt billig å sammenligne fluepapir med å sitte å rive vingene av en flue. det er jo en oppfinnelse som skal hjelpe oss å kvitte oss med et problem uten behov for vår tilstedeværelse. tror ikke hensikten i seg selv er å la fluene lide. Men om de så gjør det, hva så? det er bare fluer..
viss du vil løpe etter enhver flue i huset ditt med en racket så skal ingen nekte deg den gleden.

Ellers har jeg respekt for fluer som tjener sitt formål som mat for en rekke mindre sekundærkonsumenter. Uten fluer hadde verdens biologiske mangfold blitt raskt redusert. Ser jeg muligheten pleier jeg faktisk å slippe de ut.