View Single Post
Sitat av BuRuD Vis innlegg
Sitter dere å ser hbo nordic på mobil/pads/laptopp? Jeg har avslutta mitt hbo nordic abbo. Da de har alt for stor komprimering av filene, til at bilde blir bra nok. Å det irriterer meg så jævlig at jeg laster ned istedenfor. Ser dette spesielt i den siste sesongen av westworld, med mye mørke scener. Samt introen på GOT er jo grøt sammenlikna med 1080p ripper som blei sluppet fra unaiten.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg sitter og ser det på stor og god skjerm, så jeg er helt enig med deg. Det er irriterende dårlig, og det har de blitt «tatt på» i anmeldelser og brukerreviews gang på gang på gang, så jeg skjønner ikke at de ikke gjør noe med det. Antakelig er det vi som forbrukere som ikke straffer dem hardt nok for det. Selv om de så skulle mistet alle kundene sine, så tror jeg ikke de ville skjønt at det hadde noe med bildekvaliteten å gjøre. De ville sikkert bare solgt/kjøpt masse nye serier/filmer og sparket ansatte. Alt for å unngå å skru opp den j*vla bitraten.

Jeg kjøper dog alle seriene jeg liker på fysisk medium når de omsider slippes, så jeg får heldigvis den beste kvaliteten til slutt. Dessverre har de åpenbart bestemt seg for at vi kunder klarer oss med shitty bildekvalitet, så da betaler jeg dobbelt opp (abonnement + fysisk), så sånn sett er det kanskje korttenkt av meg.

Nei, dette irriterer meg noe helt hinsides. Og Game of Thrones sesong 8 var jo helt umulig å se noe som helst. Det var jo ikke annet enn mørke piksler som fløy over skjermen. Det verste er jo at andre TV-leverandører som tilbyr HBO sitt bibliotek, faktisk leverer bedre kvalitet enn HBO selv. F.eks. Strim. Vurderte nesten å bestille Strim utelukkende pga bedre kvalitet på HBO, men dessverre var det akkurat så dyrt at jeg ikke syntes det var verdt det.