View Single Post
Faen hva jeg hadde gitt for en rehab der det var mulig å bare sjekke inn helt anonymt, bli i 2-3 dager, og dra tilbake som om intet var skjedd...

2-3 dager høres latterlig lite ut, men jeg trenger ikke den lange tilvenningen til et vanlig liv. Jeg har ikke tunge fysiske symptomer å bekjempe. Jeg trenger bare å føle at en hel dag kan gå uten at det blir noe rus. ...Faen jeg vet ikke hva jeg trenger. Men jeg VIL kjenne på en rusfri dag.

De siste morgenene har dette skjedd flere ganger. Siden jeg prøver å slutte så har jeg sjelden liggende om morgenen. Så jeg våkner, heroin er det første som slår meg, og telefonen fiskes frem. Jeg ligger der å ynker meg, orker knapt å pisse, helt til avtalt tid kommer. Så kler jeg på meg noen filler, stinker sleten abstinens-svette, driter i sokker og ser generelt sett ut som en hobo. (Tro meg, jeg kler meg jævlig bra sånn ellers). Når jeg da går ut døren så kjenner jeg på solsteken og luktene og den varme vinden og sånn og tenker "fy faen for en fin dag".... Jeg vet at det tilogmed er mulig å måle fysiologisk hvordan narkiser får bedre humør av påvente av "hit"; men dette er ikke det samme. Dette er bare jeg som såvidt smaker på det livet som nykter som jeg har så jævlig lyst til å leve.

Jeg vet bare at jeg aldri har følt meg mindre "presset" til å slutte. Før har jeg alltid gått inn i nye faser av livet der det "umulig kunne gå med heroinavhengighet".. Men i stedet for å tvinges nykter har jeg brukt kreativiteten og ressursene jeg innehar til å gjøre det umulige mulig - ikke ved å bekjempe heroinavhengigheten såklart - men ved å reise landet på tvers om nødvendig for å bli litt stein.

Men nå så vil jeg faktisk skikkelig. Jeg har ordentlig lyst til å bli rusfri, og jeg må ikke overvinne hverken det ene eller det andre; eller få noe ut av veien.

Jeg må bare bli rusfri. Jeg må bare la være.

Hvordan kan jeg si til meg selv at "dette må bare gjøres" i alle andre, langtekkelige, krevende gjøremål - og så gjøre det? Men så når det kommer til dette så klarer jeg ikke å bare lide litt i noen dager?

Det er faen meg så jævlig idiotisk og irriterende og plagsomt. Faen altså. Får høre konstant nå for tiden at jeg må gi meg selv litt credz og slappe av. Men jeg kan faen meg ikke slappe av før jeg slutter med dette patetiske dritet.

Helvete.

Hvorfor er det så jævlig vanskelig å ta med meg disse tankene til jeg står opp i morgen? Hvorfor dør alltid motivasjonen med nattesøvnen?

Faen asså.

Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Du er rå da Tom. Men må rette på deg, heroinabstunensene kommer ikke til å merkes mest i kveld, de kommer til å treffe deg som et godstog i natt eller grytidlig i morgen. De vil være på sitt verste 17.00 i morgen til 1700 dagen etter men det vet du jo allerede. Tviler vel på at du venter så lenge før det blir en ny hit.

Det er verdt å merke seg at det er lite poeng i å slutte med heroin dersom koka og amf /piller allerede er en del av hverdagen. Du må slutte med en ting om gangen ellers kan du like gjerne bare gi faen. Ikke for å være bombastisk men sånn er det bare. Tvi tvi

Med mindre du lenkes fast og nøkkelen kastes da. Eller at du er på tvungen rehab. Noen dramatiske omstendigheter skal uansett til for at det skal bli mulig å slutte med heroin under de forutsetningene du nevner her.
Vis hele sitatet...
Jeg har sluttet med kokain (seff innimellom som i dag, men har brukt dette daglig lenger enn heroin. ) Siste mnd har jeg ikke brukt kokain.

GHB-periodene mine er bak meg, har kuttet med det miljøet.

Cannabis har jeg sluttet med (kanskje en spliff i uken).

Alkohol har jeg siste tiden knapt rørt (med et par unntak).

Piller er storeslem i min bok, da det er det mest uforenelige med mitt profesjonelle liv. Fikk 5 rivotriler for 10 dager siden, har enda 1 igjen.

Men du har på ett vis rett - det er alltid noe

Men, jeg har store forventninger til i morgen. Det er så mange ting som sammenfaller med morgendagen. Så mange måter å vri de store linjene i livet mitt inn til at i morgendagen, da er jeg sterk nok, ledig nok, motivert nok... i morgen så er jeg god nok...

Tenk å bare klare en dag uten heroin, av egen, fri vilje..
Sist endret av Tøffetom; 14. juni 2016 kl. 00:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.