View Single Post
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg er vel bare overrasket og sjalu.. Har hele livet trengt minst en halv time, ofte 1-2 timer på å sove. Verken Imovane, Stilnoct, eller noe som helst c-preparat funker. Er bare en smell med heroin som hjelper
Vis hele sitatet...
Vil si at artikkelen overdriver ganske heftig. Har aldri vært avhengig, eller brukt harde stoffer. Sovner fint om kvelden, men er langt ifra normen at folk våkner av seg selv, uthvilt og friske uten alarm?

Selv etter 7.5 timer så våkner iallefall jeg døsig av en slitsom alarmklokke.
Det hender selvfølgelig at jeg sovner etter å ha skrudd av alarmen, men våkner av meg selv ikke lenge etter. Men dette har jo ikke noe med de 7.5 timene å gjøre, men med hvilket klokkeslett kroppen er vandt til å stå opp, og underbevisstheten(?) vet at jeg burde stått opp.

Visst jeg skulle stått opp 06:30, så har det i scenarioet over liten betydning om jeg la meg 22:30, eller 02:00. Våkner i sjokk ca kl 07:00, siden jeg vet jeg skulle stått opp på ca samme tidspunkt uansett hvor lenge jeg har sovet.

Er mer unntaket ifht regelen at jeg våkner av meg selv uthvilt noen minutter før alarmen. Er jo en grunn til at "alle" bruker alarm, selv om de fleste sover lenge nok.
puts their head on their pillow at 11 p.m., they are asleep by 11:03 p.m., they sleep exactly 7.5 hours without waking up in the middle of the night, they wake up spontaneously, without an alarm clock, refreshed and ready to take on the day. That is a “Perfect Night’s Sleep” and guess what? That is the way most people sleep! That is the way most people sleep every night and do not give it another thought.
Vis hele sitatet...

Følte bare for å legge det til, selvom det har blitt en digresjon av tråden