View Single Post
Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Jeg vil anbefale deg å lese HELE denne artikkelen Tom..

http://www.instituteforaddictionstud...20Recovery.pdf

It makes sense.. Han sier i praksis at en fullverdig heroinjunkie vil få tilbake et normalt søvnmønster innen 6-9 mnd. Etter siste dose. Det forklarer jo noe av vanskelighetsgraden med dette å slutte. Og hvorfor vi relapser igjen og igjen. Det som er fint er at det gradvis blir bedre gjennom hele denne venteperioden, selv om det føles uutholdelig mange ganger. Og når det er uutholdelig, ja da relapser vi. The vicious circle!
Vis hele sitatet...
Ah.. Hærlig å få "HELE" understreket, hehehe. (Intern humor). Og dettre som kommer her er ikke var til deg direkte. Det er bare jeg som blir forbanna på han kuksugeren McCauley.

Både jeg, deg og McCauley er enige om at insomnia er en av de verste, vedvarende konkrete komplikasjonene som følge av detox. Og du er den av oss tre som har best forutsetning for å si noe konkret om den.

For den artikkelen der; den er et nedlatende makkverk av kvakksalveri og induksjon - enhver person som bidrar til å pisse på etiske og metodologiske retningslinjer i vitenskapen slik som McCauley gjør her er i mine øyne like mye en mann av vitenskapen som jeg er en mann av gud.

Men, et formål har det ihvertfall - det eksemplifiserer det jeg har slitt med å formulere: Hvordan narkomane adresseres og informeres på en måte som ellers er forbeholdt barn og individer med alvorlige utviklingshemninger. Hvordan det er blitt aksept for at rettigheter og selvfølgeligheter for andre er neglisjerbare for narkomane.

Det finnes ikke en eneste kilde, ikke engang har han tatt seg bryet med å faktisk definere det han omtaler i abstrakte metaforer, og talldata dras ut av ræven og konstateres som faktum uten så mye som et fnugg av diskusjon eller argumentasjon.

Videre skal pasienten som overvinner insomnia uten sovemedisin oppleve sin første "belønning som nykter"??

Andre eksempler er at vidt forskjellige behandlinger omtales som identiske i effekt, absolutte tidsrammer på vagt definert og ekstremt individuell problematikk, helt enorme generaliseringer om narkomane, listen fortsetter..

Dette er ganske enkelt så forbanna uakseptabelt at hvis tilsvarende informasjon var gitt om hasj i samfunnsfagboka - da ville det blitt en skandale. "Målet helliggjør middelet" påstår noen; men i vitenskap og kunnskapsformidling så er det faen meg ikke tilfellet.

Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Jeg vil anbefale deg å lese HELE denne artikkelen Tom..

http://www.instituteforaddictionstud...20Recovery.pdf

It makes sense.. Han sier i praksis at en fullverdig heroinjunkie vil få tilbake et normalt søvnmønster innen 6-9 mnd. Etter siste dose. Det forklarer jo noe av vanskelighetsgraden med dette å slutte. Og hvorfor vi relapser igjen og igjen. Det som er fint er at det gradvis blir bedre gjennom hele denne venteperioden, selv om det føles uutholdelig mange ganger. Og når det er uutholdelig, ja da relapser vi. The vicious circle!
Vis hele sitatet...
Klart det gir mening. Bibelen gir mening. Det er en fabrikasjon for å sette ord på det de narkomane opplever. Noe som hadde vært greit, gitt at det stoppet her, og var ettertrykkelig informert om at det ikke var et vitenskapelig verk.

I stedet så drar han det så jævlig langt, og går i tillegg inn på behandling, problematikkens forløp; LØFTER basert på at han selv vil ha narkomane til å enes om hva han har konkludert med at han tror er mest hensiktsmessig.

Når man behandles som et individ underlegent alle andre, konsekvent på alle måter; da ender man til slutt opp med å bli det.

Folk som McCauley er verre enn dem som pusher dritten - i mitt hode. Det er disse "fagfolkene" og skylappene deres som har banet veien for at narkomane er undermennesker.

Minn meg på det litt ut i Juni - så skal jeg kontakte kuksuegrn personlig og be han svare for seg innenfor vitenskapens rammer.
Sist endret av Tøffetom; 20. mai 2016 kl. 17:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.