View Single Post
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Du må ha generell studiekompetanse i tilegg til realfagene R1, R2 og Fysikk 1. Jeg vet ikke mulighetene du får ved å gå elektro. Studiespesialiserende med realfag tror jeg vil være den ideelle veien å gå.

Men nå finnes det sikkert titalls forskjellige studieretninger som har med hardware å gjøre. Dataingeniør er vel en blanding av mye programmering/systemutvikling, elekromagnetisme (og litt annen mekanisk og elektrisk fysikk) og matematikk.
Vis hele sitatet...
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Oi, beklager sent svar her Trixu! Men, ser ut som du har fått svar på det du lurte på.

Det høres forresten ut som om at du burde gå Elektro og så over på påbyggning allllmenn for å få studiekompetanse. Deretter burde du snakke med rådgivere om hva du har lyst til å bli, kanskje noen av de kan peke deg i riktig retning for hvilke fag du burde studere på universitet osv.

Kan også tilføye at etter videregående kan du ta ett år på folkehøgskole med feks 3d eller spilldesign - som sikkert også er fett å ha med seg. All erfaring er bra erfaring!


Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk til begge to Jeg ser ikke noen annen vei enn å gå på generell studiekompetanse nå, og det er helt greit. Gleder meg til jeg kan starte å studere!