View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Paa9 Vis innlegg
Selv har jeg studert ved både NTNU og UiO, likte meg best i Trondheim. Sitter igjen med et generelt langt bedre inntrykk av NTNU enn av UiO med tanke på kvaliteten på undervisningen og hva som forventes av studentene. På UiO er det litt sånn lasies fair/ anything goes.
Vis hele sitatet...
@ Paa9 ; det er mye forskjellig av studieretninger på begge universiteter -- gikk du teknologi, realfag, samfunnsvitenskap, økonomi, eller noe humaniora??


For UiO sin del er de (muligens) best på humaniora og samfunnsvitenskap, samfunnsøkonomiinstituttet er meget bra, - det er godt sosialt miljøer og gode linjeforeninger for enkelte av studieretningene der (som samføk til eksempel). Mange andre har mye dårligere (humaniora på UiO = usj kan jeg tenke meg)..
Til gjengjeld er NTNU best på alt realfaglig, og generelt grei/god på alt samfunnsvitenskaplig men ikke best (jeg har gått begge campuser, til info). På psykologistudiet f.eks ligger begge ganske likt btw.

..Og på NTNU; Dragvoll (samfunnsvit) vs Gløshaugen (realfag), det er definitivt bedre sosialt miljø i sistnevnte selv om førstnevnte virkelig har kommet seg de siste årene. Så altså det har mye å si hvilke studieretning du går mtp hva slags miljø du får. Vær litt mer spesifikke folkens.
Sist endret av aeon_illuminate; 4. mars 2015 kl. 00:01.