View Single Post
Jeg har studert på UiB og NTNU. Studentmiljøet i Trondheim er KLART mye bedre enn i Bergen.

Om det er noe helt spesielt med IT-utdanningen i Bergen som gjør at Bergen av en eller annen grunn er bedre, vet jeg ikke, men det tviler jeg sterkt på. Trondheim er kjent for å ha et helt fantastisk studentmiljø, og det kan jeg skrive under på.

Sitat av ingis95 Vis innlegg
Jeg tenker på beskrivelse om følgende:
Sosialt studentmiljø
Akademisk studentmiljø
Entreprenørmiljø
Karrieremiljø
Vis hele sitatet...
For Trondheim/NTNU sin del:
Check, check, check, check.
Begynner du på NTNU så kommer du til å ha entreprenørmiljø og karrieremiljø til langt oppover ørene, og det er så mye sosiale aktiviteter overalt og alle veier at du ikke rekker en brøkdel engang. Akademisk så har du selvsagt tilgang til alle ressurser du bare kan drømme om.

Blir kanskje litt NTNU-reklame dette her, men det synes jeg er helt greit. Det er en grunn til at jeg forelsket meg i NTNU og ikke UiB.

UiA og UiO (og andre, f.eks. UiT) har jeg ingen personlig erfaring fra, men jeg har venner ved alle universitetene, og basert på samtaler med dem, så er det greit nok, men studiemiljømessig ikke i nærheten av NTNU. Pluss til UiO for å være i en storby, med de fordelene det medfører (men også minus for de ulempene det medfører...).