View Single Post
Sitat av nikita Vis innlegg

Karrieremessig er nok Oslo BEST; størst og mest muligheter. Dog hardere kamp igjen, men jeg er usikker på hvor hardt det er på IT, det er vel kanskje ikke det mest kompetitive studie? Dunno. Spekulasjon. Samme gjelder sosialt. Jo større jo bedre. Mer mangfold, mer bredde. Det er aldri feil. På den annen side, UiA og UiT har veldig mye tilreisende studenter så det blir ekstra sammensveiset sånn. Dog - folk reiser en del hjem.

.
Vis hele sitatet...
Husk at styret og rektoratet på NTNU har gått inn for en storfusjon med HIST, høyskolen i Ålesund og høyskolen i Gjøvik. Dette gjør at NTNU vil bli større en UiO på sikt. På NTNU ble det også vunnet Nobelpris i år, pluss at de teknologiske miljøene der generelt anses som bedre enn ved UiO. Men kommer jo an på hva man skal studere spør du meg.

Selv har jeg studert ved både NTNU og UiO, likte meg best i Trondheim. Sitter igjen med et generelt langt bedre inntrykk av NTNU enn av UiO med tanke på kvaliteten på undervisningen og hva som forventes av studentene. På UiO er det litt sånn lasies fair/ anything goes.