View Single Post
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Siden du etter det jeg forstår per nå ikke har rett på ytelser fra folketrygden, er det sosialhjelp som gjelder. Sosialhjelpen skal sikre et forsvarlig livsopphold, ikke gjøre deg i stand til å betjene gjeld, kjøpe hus eller lignende. For enslige er det en veiledende sats på 5600 kroner i måneden, men det skal uansett gjøres en individuell vurdering. I tillegg kan du søke om å få dekket husleie innen varierende grenser, samt få depositumsgaranti.

Edit: Ser dette innlegget ble satt på vent i overkant lenge.

Dersom du har problemer med å betjene gjeld, kan NAV eller kommunen tilby økonomisk rådgivning. Du kan også få hjelp til å ta kontakt med kreditorer for å forklare situasjon og å sette opp en nedbetalingsplan. Du skal riktignok argumentere godt dersom du skal overbevise NAV om å ta gjelden din, for det gjør de som hovedregel ikke.
Vis hele sitatet...

Igjen, gjeldsrådgivning vil ikke hjelpe meg i det hele tatt. Om de vil eller ikke, så vil staten norge og NAV tjene på å betale de to første avdragene på gjelden (10.000) + husleie + depositum i de to første månedene.

Dere kan si hva dere vil, men om jeg misligholder avtalen min så vil NAV ihvertfall få mye med meg å gjøre. Jeg vil fortest i jobb jeg, ikke sitte hjemme blakk med en karantene på 8 uker.


Dette ble veldig i detalj og veldig offtopic følte jeg. Har fått vite det jeg trenger og vite, og det er at jeg må vente i 8 uker før jeg får dagpengene. Får søke om Økonomisk stønad i og få de til å dekke husleie og depositum for meg.

Sitat av Antonymus Vis innlegg
Lykke til da.
Vis hele sitatet...
Takk.
Sist endret av Enus; 28. desember 2013 kl. 00:06.