View Single Post
Problemet med å gjøre et eller alle narkotiske stoffer avkriminalisert er at det åpner dørene for en ny målgruppe? Altså målgruppen som holder seg unna for å ikke bryte loven. Personlig ser jeg på meg selv som mindre naiv enn de typiske: Se på Portugal-kvakkerne. Spesielt når det ikke kommer fram argumenterer om hvorfor akkurat dette ville fungert i Norge.

Oslo skal visst være en av heroin-hovedstadene i verden. Hvilken innflytelse ville avkriminalisering alene hatt? Ville det blitt et roligere og et mer akseptert miljø å ruse seg i for alle? Det eneste problemet med heroin er ikke at man kun risikerer å overdosere men også at det knekker helsa på lang sikt.

Det er mange fordeler med avkriminalisering som det står litt om tidligere i tråden. Men mener noen virkelig at avkriminalisering ikke byr på noen negative sider? Hva med å drøfte litt slik at det ihvertfall kommer fram innlegg som faktisk er interessante. Er redd for at dette er i ferd med å utvikle seg som den samme klisjeen som "Legaliser Cannabis-debatten".

Jeg har ikke bestemt meg når det kommer til om jeg er for avkriminalisering eller ikke. Fint om noen smarte freaks kunne svare komme med noe som faktisk føles opplysende i denne tråden.

Snakker forresten hovedsakelig om SMACK! Personlig sammenlikner jeg ikke dette med Cannabis selv om det står på samme narkoliste.
Sist endret av Mofse; 1. november 2012 kl. 20:02.