View Single Post
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Men Portugal og Norge er to helt, helt forskjellige land. Vi vet alle hvordan drikkekulturen er i Norge, og slik er den ikke i Portugal, og jeg er ganske sikker på at narkotikaen vil finne seg godt til rette midt i helgefylla. Plutselig kan enhver femten-seksten-åring ruse seg på hasj, slik enhver femten-seksten-åring kan drikke seg sørpe full i dag. Selvfølgelig vil staten kunne distribuere stoff med høy kvalitet, og selvfølgelig vil det bli mindre marked for dealerne, men slik det stadig smugles sprit over grensene, vil det bli smuglet heroin og det som verre er selv etter en legalisering. Å legalisere vil på ingen måte få bukt med problemene, bare gjøre narkotika mer godtatt hos folket.
Vis hele sitatet...
Da jeg var 15 år var det lettere for meg å få tak i hasj en hva det var å få tak i Alkohol, og slik er det enda den dag idag. Så det argumentet holder egentlig ikke mål i diskusjonen. Og jeg er STERKT uenig i at legalisering gjør narkotika mer godtatt, folk er veldig klar over hvor farlig for eksempel heroin kan være. Og det er ingen som kommer til å "prøve" det ut for moroskyld. Legalisering vil derimot gjøre det lettere for narkomane og leve da de kan få tak i rent produkt og rent utstyr, og jeg vil faktisk tørre å påstå at vi kan halvere mengden overdoser og heroin relaterte dødsfall hvis vi får til en avkriminalisering.
Sist endret av Juicekongen; 12. august 2012 kl. 21:41.