View Single Post
Jeg har lenge hatt lyst til å skrive denne tråden her på nFF, og håper noen kan gi meg noen ærlige meninger og kanskje noen gode råd.

Jeg er en fyr på 29. Jeg begynte med hasj i en alder av fjorten år, brukte daglig fra jeg var 16 til ca 24 år. Da jeg var tjue år oppdaget jeg knips, pepper og housepartys. Det endte med at jeg gikk på trynet psykisk etter å ha vært på rockern daglig i mange uker. Selv syntes jeg at jeg kom meg raskt på beina igjen, selv om det innebar PUT i Oslo og backup fra gode venner. Etter det har jeg vært roligere med knark, helt til jeg begynte med pepper i smug. Det startet for fire år siden og jeg har vel ikke vært nykter mer enn en uke i strekk (som regel noen striper før jobb, etter jobb, på jobb) mesteparten av tiden.

For et og et halvt år siden ble jeg pappa. Når jeg fikk vite at jenta mi var gravid stoppet jeg på dagen med ALT! Det skal nevnes at mammaen er streit og uvitende om forbruket mitt. Jeg fikk tak i depositum, leide leilighet, fikk fulltidsjobb, skaffet alt av utstyr til ungen og var stolt av å skulle få en liten familie. Så, etter fødselen, når alt skulle være bleieskifting, aldri nok søvn og gleden av en liten, nydelig datter, ble mammaen til en kranglekjerring og til slutt voldelig. Ikke mot barnet, men mot meg. Hun skjønte visst kjapt at jeg ikke slo tilbake, men bare lo litt av de spede forsøkene hennes. Da begynte hun å nekte familien min å se jenta vår. Hun hadde sin egen slekt hos oss i timesvis av gangen, flere dager i uka. Jeg jobbet fra 5.00 til 15.00 på den tiden. Hun var hjemme med barnet og hadde mange ganger maten klar når jeg kom fra jobb, og det satt jeg jo kjempepris på, men etterhvert ble hun ondere og ondere. Kaldere, selv om hun også var en god jente. Jeg var kanskje ikke lett å bo med, men jeg prøvde å snakke med henne om at jeg gjorde så godt jeg kunne, og var det noe så hun kunne si det til meg!

Hun lyver direkte. Konfronterer jeg henne med det blir hun sint og kaller meg for "psycho", "tilbakestående" o.l. Siden jeg ikke tar sånn dritt uten grunn har hun fått sin andel kjeft tilbake. Alt dette ble verre og verre og til slutt måtte jeg flytte fra henne og jenta mi.
Vi har vært til mekling, noe som ikke førte noen vei, og nå kommer problemet mitt: Kort tid etter jeg flytta ut fikk jeg kontakt med rusmiljøet igjen. Jeg har aldri vært rusa når jeg får lov til å se jenta mi, men det har vært nærme. Ellers bruker jeg pepper daglig. Den siste måneden har jeg begynt å skyte det istedet, og jeg må ærlig innrømme at jeg har blitt mer hekta enn noen gang. Krangler med eksen daglig på tlf og vet at hun vil bruke enhver mulighet for å såre meg med datteren min. Hun truer hele tiden med at hun skal finne en ny pappa til henne og lignende. Bullshit, det er jeg klar over, men får hun vite om problemet mitt er jeg sjanseløs i en rettssak. Jeg tror jeg må på avrusning, men da kanskje jeg mister jenta mi for godt, og fortsetter jeg klarer jeg ikke slutte, tror jeg.

Dette ble sikkert altfor langt, men kan noen råde meg her? Er så lei meg.

Takk på forhånd!
Sist endret av Mullah; 15. november 2011 kl. 17:25. Grunn: Rettet og delte opp tekst for å gjøre den mer lettleselig