View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er veldig relevant å nevne rusbruken din! De nekter deg ikke utredning av den grunn.
Mange med adhd bruker rusmidler som selvmedisinering så dette kjenner de godt til og det er viktig å være åpen fordi også mange psykiske ting du ikke har tenkt over kan ha sammenheng eller bli forværret av rusbruken så legg alle kortene på bordet for å få riktig diagnose og riktig hjelp
Vis hele sitatet...
Ja i utgangspunktet er det relevant men for de med førerkort og ikke problematisk forhold ser jeg ikke grunnen.
Jo du kan bli nekta utredning om du innrømmer rusbruk av ulovlige stoffer selv om det er flere mnder siden. Jeg har blitt det 2 ganger, og da jeg ble rusfri ville de ikke behandle meg lenger heller.

Grunnen til at de nekter folk som ruser seg utredning er at oppfatninga, måten du tenker på osv ikke nødvendigvis er sånn du er ellers, uten rus.
Samtaler kan man alltids få selv om man ruser seg men ikke utredning for å få en diagnose.

"psykiske ting du ikke har tenkt over kan ha sammenheng eller bli forværret av rusbruken"
Dette er det jeg fikk som forklaring på at jeg ikke fikk utredning da jeg brukte rusmidler.
Sist endret av NokErNok; 1. desember 2020 kl. 21:18.