View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge det finnes rus så kommer mennesker til å oppsøke det.
Det du TS kanskje ikke tenker på er at veien til rus startet med koffein, nikotin og alkohol. (sukker også for den saksskyld) skal du da gjøre alt i din makt for å hindre folk i å ruse seg, så har du flere milliarder mennesker du må overbevise, flere tusen år gamle tradisjoner du må ødelegge, og menneskegrupper som får livet sitt ødelagt fordi DU mener ting skal være sånn og sånn fordi du ikke klarte å beherske deg selv.

Med alkohol så er det ekstremt fort gjort å gjøre dumme beslutninger som å feks dra en linje cola eller 10, droppe 300mg Emma eller en ukjent pille, dytte i seg noe flein, syre, 2C, benzo eller enkelt og greit ta ett par trekk av "siggen" til en kompis som viste seg å inneholde cannabis.
Plutselig synes du det er ett bedre rusmiddel enn alkohol, nikotin osv og bytter det derfor ut.

Istedenfor å dra på byen å drikke seg kvalmende full og bli yting mot alt og alle så velger mange å chille hjemme eller hos venner med noe god musikk, film eller serier, god mat og litt moro innabords, det er på de aller fleste måter bedre og det er også i mange tilfeller tryggere for folk rundt*.

*altså med det så mener jeg at med nok alko innabords så er det kun dine villeste fantasier som setter grenser, du mister hemninger og har lettere for å begå lovbrudd eller gjøre skade på deg selv eller andre.
Med feks mdma så smelter du som oftest ned i sofaen og bare elsker alt og alle.
-Cannabis, du får latterkramper av ingenting og spiser opp godteskuffen.
-Benzo, null angst, null bekymringer. Hakuna matata (uten alko)
-Sopp/syre du smelter gjerne ned i sofa/seng og har en indre reise, er du ute i naturen blir alt mega fascinerende og super spennende, har du egentlig noen gang tatt sopp eller syre for å studere ett tre's bark i over 1 time? I have.
Har du noensinne hatt en etter effekt der alt du ser blir så klart og fargerikt at du skulle tro det var noe feil med synet ditt til vanlig? I have.
Hva med en sopptur som er så life changing at du endrer dårlige egenskaper du har med deg selv?
Har du noensinne blitt operert eller lagt i narkose? Opiater, ketamin, lystgass, benzo, ganske så normale ting man får i slike tilfeller.


Jeg støtter selvfølgelig ikke at 14 åringer skal ruse seg og det beste er jo å vente til man er minst 23-26, men jeg husker jo hvordan jeg selv var på den alderen. En dag var det snus, så var det plutselig røyk, så kom alkohol etterfulgt av hasj og det var bare på de 2 siste årene av ungomsskolen.
Ukentlig festing og hasj røyking gjennom vgs etter det igjen før utprøving av psykedelika, stimulanter, dissosiativer og benzoer i senere tid.
Jeg er på ingen måte stolt over det, men jeg skammer meg heller ikke og retter en pekefinger mot alle og sier at nei rus er dårlig, for det er nødvendigvis ikke bare dårlig.
Verden idag hadde faktisk vært veldig annerledes om det ikke var for rusmidler, det på positive måter.
Slik kommer det også til å fortsette å bli i fremtiden, uansett om alt mulig blir ulovlig og bannlyst så vil det fortsatt bli produsert, solgt og brukt, men som oftest vil det også være langt skadeligere for brukeren, noe vi igjen også vet at ikke hindrer folk i å bruke.

Det er selvsagt baksider med rus også, men vi skal alle dø, hvorfor ikke ha det så moro man kan men mans lever? Om jeg vil røyke meg en feit joint for å sove godt eller spise bra istedenfor å dytte innpå masse piller fra legen og proteinshaker fra apoteket som mellommåltider så gjør jeg jo selvfølgelig heller det.
Om jeg trenger å være sosial og har angst som faen pga ptsd eller blir deprimert fordi det skjer noe i livet mitt så tar jeg heller noe piller fra legen som hjelper enn å gå rundt å være deppa eller ikke tørre å være sosial og derfor heller bli sittende hjemme.

TLR Drugs are bad if your brain ain't developed m'kaaay? Men det er også mulig å bruke drugs uten å fucke opp livet sitt totalt som mange av de de eldre idag er oppvokst med å tro pga årevis med propaganda.