View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Avkriminalisering av narkotika... Det burde vært medisinsk marihuana til de som trenger det. Og si om BARE hasj blir «lovlig» så er det et gigantisk steg. Ja, jeg mener at hasj er på langt nær så skadelig som stoff som faller i samme kategori, MEN det kalles gatewaydrug for en grunn. Dette vet jeg siden det skjedde med akkuratt meg. Plutselig sitter du der med skoffa full av amfetamin og piller, FORDI du tok skrittet og sprengte en grense den ene gangen med BARE en rev.
Vis hele sitatet...
Hvis man bruker den logikken er jo tobakk og alkohol ofte også en gateway-drug da de fleste begynner med en av de og så går over til cannabis igjen.
Er tilgangen til det illegale markedet som bidrar til dette. Det er jo en av argumentene for legalisering. I teorien kan man jo også si at en god andel av de som er villig til å havne på kanten med loven for cannabis allerede er sårbar for å prøve andre stoffer og eventuelt videre misbruk/avhengighet. Det kan være pga. personlighet, familie-genetikk, sosial-status og sikkert mer.