View Single Post
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Noe får meg til å tro at dette handler mer om deg en om dem. Det at du føler at du "har ansvar" for disse menneskene, og at du på død og liv skal "redde dem" fra narkohelvete virker jævlig fjernt for meg. Jeg tror helt ærlig du ikke mener det du skriver selv, men vil fremstille deg selv i godt lys. Enten bevisst eller ubevisst.

Hvis du virkelig bryr deg om de, så er det beste du kan gjøre å bare henge med de, være en venn og gjøre ting som unge på deres alder pleier å gjøre. Se en film, spise taco sammen, stjel vin fra foreldre å bli dritings på en lekeplass, ha trekant med en eller annen dude i VG3, jeg vettafaen jeg. Bare heng med de. Du må gjerne fortelle dem hva du synes, men det må komme fra et genuint sted, å ikke på en måte som gjør at det hørres ut som du nettop har blitt vervet av Norsk Narkotikapolitiforening.

Bare det at du kaller dine såkallte gode venner for "rushoder" sier ganske mye for min del.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg enig med hva du sier. Men, du må da huske på at han duden her kommer fra et helt annet sted enn de fleste som loker rundt på rusforumet her på Freak. Man skal ikke se bort ifra hvor vanskelig det kan være å få ut det man mener på en hensiktsmessige måte som alle forstår.

Det er ikke nødvendigvis slik at han ser ned på kompisene sine ved å kalle dem for "rushoder". I tillegg er han modig som står frem om noe sånt. Det at han tar ansvaret for å "redde dem ut av narkotikahelvete" som du sier, er nok ganske sant. Ingen starter å kødde borti heroin om de ikke har eksperimentert lenge nok fra før av.

Er enig med dine råd og tips til TS, men for all del. Spar deg for moraliseringen, selv ovenfor de uten mye forståelse av rus.