View Single Post
Vet ikke helt hvordan jeg skal åpne dette innlegget så jeg bare hopper rett ut i det.

Jeg er 16 år og startet på vgs i høst. Jeg har siden den tid blitt kjent med en del nye folk der hvor noen av disse personene driver med rus. Jeg har blitt veldig godt kjent med to av dem og dem sitter i skrivende stund å planlegger å ta heroin.

Jeg personlig føler et ansvar ovenfor dem så jeg vil selvfølgelig gjøre det jeg kan for at dem ikke skal gjøre dette men har ikke noe tidligere erfaringer med rushoder så jeg vet verken hva jeg kan si eller gjøre. Jeg sendte en lang melding igår kveld som handlet om mitt perspektiv på dems planer noe som ikke virket å ha noe verdi for henne jeg snakket med.

Jeg trenger derfor hjelp så fort som mulig, hva sier man til rusavhengige som får dem til å innse ting? Jeg føler den eneste måten jeg kan stoppe dette er ved å ringe politiet å be dem om å ta seg en tur til dem mens dem driver med det men da mister jeg nok dem begge som venner noe jeg er villig til å gjøre (bedre det enn at dem mister livet sitt før det i det hele tatt har startet)

Jeg trenger noen serriøse tips, bare å komme med dem

på forhånd, tusen hjertelig takk.