View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Du beskriver mye av det du sliter med ganske bra, og jeg kan kjenne meg litt igjen. Jeg er introvert som det heter, og er lite interessert i å være for mye med folk og snakke svada. Det vil si jeg bruker mye energi når jeg må være sosial, og kan bli sliten av det. Det høres ut som du er litt av samme typen. Jeg har også brukt rusmidler for å ha motivasjon til å være sosial prate og ha litt livsgnist. Men som du sikkert vet selv er dette bare midlertidig, og tankekjøret og livskvaliteten generelt blir dårligere med tiden med tiden når man misbruker rus på denne måten. Eneste rådene jeg kan gi er de klassiske som du sikkert vet selv. Det er rutine, som å ha en ukeplan og forholde seg til. God og helst rutine i søvn. Trening som du nevnte. Psykolog har du. Prøve å utfordre deg på ting du egentlig ikke føler interesse for nå, men som du tror du kan like å drive med i framtiden, f.eks en hobby. Kutte ned på rus, spesielt amfetamin og ritalin da dette ødelegger for rutinemessig søvn og mer tankeskjør. Jeg ønsker deg alt godt og håper du får det bedre etterhvert. Jeg har sluttet med alkohol, og føler meg bedre av den grunn. Jeg drakk imidlertid alt for mye.