Tråd: Aker's UE
View Single Post
AkerUE's Avatar
Trådstarter
189
Dette er et flyfoto fra 1947, vil anta at det røret befinner seg omtrent innenfor sirkelen jeg tegna. Stakk opp på en liten opphevning av bakken. Ut ifra bildet vil jeg tro at røret stikker opp rett ved siden av den venstre veggen, kanskje 1-2 meter fra. Denne gården må være over 100 år gammel, fra 1800-tallet om ikke jeg husker feil. Forsvant et sted mellom 1971 og 1998, da det senest dukker opp på et flyfoto fra 1971.
Vet det var anlagt grusvei opp til huset, omtrent 200-300 meter fra en litt større vei med småbebyggelse og andre gårder, så i senere tid kan det godt hende at det var innlagt vann. Men de rørene fra den veien er neppe i bruk nå lenger, om de eksisterer. Gården forsvant før de gravde ut nye avløpsrør i skråningen bortenfor til et nytt boligfelt, og med tanke på plasseringen av komlokk til disse rørene så er ikke de kobla på nooen rør som har vært der fra før.
http://bildr.no/thumb/bVlZZyty.jpeg
Synes det er ganske spennende, det er ikke tegn til at noen har gravd i området rundt ruinene. Jeg vet at et område litt lenger vest er blitt brukt som plass for dumping av grus til anleggsmaskiner, men ikke noe aktivitet ut over det.
Sist endret av AkerUE; 14. oktober 2013 kl. 23:37.