View Single Post
sneipen's Avatar
Trådstarter
Du kan tro hva du vil. Jeg mener du gjør forsåvidt det du påstår jeg gjør. Jeg har ikke lov å si jeg mener noe annet uten at du skal slenge på meg merkelapp, eller tilegne meg mening eller intensjon. Noe jeg ser har blitt veldig populær måte å argumentere nå til dags.
Jeg ser liten grunn til å diskutere med ett mål om å overbevise deg eller andre om noe som helst, tror ikke det er mulig.
Så.. Enten vil du bruke litt tid selv, sjekke hvorvidt din mening holder vann, eller så vil man stå på sitt samme hva, evt ignorere emne. Noe som er greit. Så.
Sjekk selv, jeg har gitt deg noen kilder du kan sjekke ut, jeg sier jeg ikke tror det er våpen, etc som vedkommende ovenfor nevnte og jeg skrev litt om hvorfor, så delte mitt inntrykk av høringen. Du har lov å vær uenig, og du kan gjerne si hvorfor istedenfor å fokusere på meg.
Det ikke min oppgave å overbevise deg om noe som helst. Det er ditt ansvar å evt. gidde å sjekke det ut selv. Jeg kan dele min mening, jeg kan legge til noen kilder. Verken mer eller mindre.

Jeg bare laget tråden i tilfelle noen er nysgjerrige.
Så, viss du skal tilegne meg meninger du ikke vet jeg har. Kan du enkelt og greit bare konkludere med at jeg laget tråden så folk kan undersøke selv, og jeg la til noen linker jeg syntes var interessant og kanskje andre kan risikere å mene det samme viss noen sjekker de ut.. Har ikke som mål overbevise deg eller andre om noe som helst. Som det er realistisk å påvirke folks mening om noe via en diskusjon på f.eks freak. I dag handler det mest om å vinne en diskusjon, ikke å ha en interessant diskusjon. Rekner med det er derfor f.eks ad hominem argumenter har blitt så populært. Men det er bare min mening, og folk har lov å mene noe annet. Foreløbig ihvertfall, kanskje det blir kriminelt i fremtiden.
Sist endret av sneipen; 18. mai 2022 kl. 21:18.