Tråd: Klima
View Single Post
Sitat av Turelli Vis innlegg
Jeg er en ganske gjennomsnittlig idiot som har lett for å tro på slike mediasannheter, særlig om det er litt negativt i vår favør, ja! Forresten; Påstanden er også ofte den at det finnes en klimaendring, men den er ikke menneskeskapt.
Vis hele sitatet...
Aksepterer du evolusjonsteorien?

Hvis du gjør det er det veldig enkelt. Hvilken side av debatten er det som gjør som kreasjonistene, og blant annet påstår at det ikke egentlig er noen konsensus? Eller insisterer på at mange forskere ikke er enige med konsensusen?

Se på hvordan de to sidene oppfører seg. De som gjør som kreasjonistene er, vel, "klimakreasjonister" for å kalle dem det. Altså klimadebattens versjon av kreasjonister.

Sitat av Xasma Vis innlegg
For å være litt djevelens advokat, så kan man dra frem f.eks Stein Bergsmark sitt foredrag man finner på youtube, en fysiker og tidligere leder for fornybar energi linjen ved UiA. Han bør ha kunnskapen på plass - men jeg har ingen formening om han på sine eldre dager bare har blitt et rablende akademiker eller har rett. Han er i hvert fall en norsk fysiker som går imot strømmen.
Vis hele sitatet...
Hva baserer du deg på når du sier at han bør ha kunnskapen på plass? Tilsier videoen hans det? På ingen måte.

Hvordan er Bergsmark relevant i det hele tatt? Har han publisert en eneste studie innenfor klimafeltet? Han ser ikke akkurat ut til å ha en fryktelig imponerende (eller relevant) publikasjonshistorie.

Bergsmark fremstår som en helt vanlig klimanekter som enten mangler selv de enkleste innsikter i emnet, eller som bevisst sprer falske påstander og argumenter.

Litt debunking:

http://ekstern.filer.uib.no/matnat/g...n_11122015.pdf

Sitat av xxxXxxx Vis innlegg
Skepticalscience ? er det altså en troverdig kilde... hvorfor skal jeg tro på den siden ?
Vis hele sitatet...
Fordi det er en anerkjent kilde som hylles av fagpersoner innenfor klima.

Fordi de også har fagpersoner innenfor klima som bidragsytere.

Fordi de ikke påstår at vitenskapen er feil, men tvert imot prøver å fremstille vitenskapen på en lettfattelig måte.

Og fordi de hittil har vist seg å være troverdige. Blant annet retter de på ting når de gjør feil.
Sist endret av hemmeligegreier; 6. desember 2016 kl. 23:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.