Tråd: Klima
View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cesece Vis innlegg
Det er fantastisk. Energikonsumet er grunnen for at vi har medisiner idag, det er grunnen til at folk ikke lever dag til dag og vi kan utdanne oss og føre verden framover.
Vis hele sitatet...
Utvilsomt. Men det er veldig få ting som er utelukkande gode eller onde. Kol kickstarta den industrielle revolusjonen - men no medfører det massive problem. Då er det på tide å finne alternative energikjelder. Og dei finst. Sol, vind, fisjon, fusjon etc. er gode alternativ. Og dei veks til dels svært fort.
Sitat av cesece Vis innlegg
Håper for guds skyld at energikonsumet vårt aldri slutter å vokse. Hvis du er anti energi så håper jeg for guds skyld du ikke har tatt utdanning etc og går tilbake til å leve dag til dag. Håper og tror at en dag vil alle på denne planeten ha de samme privilegiene som jeg har hatt pga min tilgang til energi.
Vis hele sitatet...
Det er ein gigantisk stråmann. Har myoxo sagt at han er imot energibruk? Han påpeiker vel at status quo ikkje er bærekraftig.
Sitat av cesece Vis innlegg
Det som er sikkert er at korallrev økosystem er i store deler av verden en ting fra fortiden. Disse økosystemene kommer med 99.99% sannsynlighet ikke til å overleve forandringer i dette tempoet. Hvis du tror jeg bryr meg 0.00001% om korallrevene mens over èn milliard mennesker her i verden lever uten elektrisitet, så tar du feil.
Vis hele sitatet...
Problemet er at delar av det som er dyrka i dag, ikkje kan dyrkast i framtida. Område havnar under vatn, vert for varme, for tørre o.l. til at landbruk kan skje. Då er det brått endå fleire som svelter.
Sitat av cesece Vis innlegg
Beklager, men du kommer aldri til å få meg til å bry meg mer om enkelte økosystemer her på jorda over mennesker.[...] Er det et problem for jordkloden som en helhet eller menneskeheten? Nei.
Vis hele sitatet...
Det er eit åpenbart problem om biotoper vi er avhengige av endrer seg til det verre, og om landområda endrar seg i gal retning. At det vert varmare rundt ekvator vil neppe føre til mindre konflikter og ulikheit her i verda.