View Single Post
Best uten ball!
r0bin's Avatar
691
Sitat av Sjarlatan Vis innlegg
Tilfeldig innskudd: Det sitter vel 3-4000 mennesker i fengsel i norge til en hver tid. Hvor mange pleietrengende eldre er det i norge? Jeg gjetter langt fler. Vi sliter jo med mengden fengselsplasser til å starte med, pleie av pleietrengende eldre er ikke akkurat en lettere eller billigere oppgave.

Jeg tipper(og da mener jeg tipper) at hvis vi hadde tatt de kronene som blir brukt til å gi norsk en grei standard og gitt de til eldreomsorg så hadde ikke det holdt til særlig mange sykehjemsplasser eller alternativt bidratt til å heve standarden på plassene som eksisterer i dag.

Jeg er enig i at det er et tankekors, men oppgavene er såpass ulike i størrelse at det blir litt vel enkelt å få det til å virke som et problem at det er slik uten å se nærmere på det.
Vis hele sitatet...
Vel nå kostet Halden fengsel 1,3 milliarder kroner og de har brukt 6,1 millioner bare på å utsmykke veggene. Ikke kom å si at de pengene ikke hadde vært til god nytte i feks eldreomsorgen.

Si at de heller hadde lagt standarden litt lavere så halden fengsel kun hadde kostet 600 millioner, da kunne dem bygd 2 slike fengsler og doblet kapasiteten og fått ned noe av soningskøene vi har.