View Single Post
Er du sikker på at solidaritetsansvar ligger ved privat utleie eller næringsdrivende? Trodde det kun gjaldt gjeld i form av inkasso. Her vil det gå til namsmann ift leiekontrakt. Men igjen, kontrakten sier at ingen av partere kan si opp kontrakten i leieperioden, samtidig ble hennes oppsigelse godkjent. Samtidig vil utleier at jeg skriver en oppsigelse. Jeg synes det er så mange tvister i denne saken at det tryggeste for meg å få fagfolk til å finne en løsning som
passer alle. Jeg er helt enig i at utleier ikke skal ha noen økonomiske tap, han skal ha husleien sin. Men jeg vil heller ikke ha økonomiske tap. Hennes utflytting skal ikke gi meg økonomiske problemer, noe det er i ferd med å gjøre. Kontrakten forsikrer meg om at det ikke skal skje, samtidig er det fler brudd i kontrakten så jeg føler ikke den står så sterkt lenger.

Når det kommer til tidsbestemt husleiekontrakt her, så viser det seg at han har lov om det er rettslige grunner til det, det kan være så mangt. Men han har hjemmel til eiendomsrett her, de som eide huset før han har borett , de bor under meg. De bor gratis og mottar husleie fra en annen dame i samme bolig. Føler alt står litt på hode.
Sist endret av Amine123; 2. desember 2019 kl. 22:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.