View Single Post
Hei.
Jeg sitter i en tidsbestemt husleiekontrakt. Det er meg og en annen som har signert som leietakere i kontakten. Den går ut 1.7.20 uten mulighet for oppsigelse i denne perioden. Venninnen min sa opp og flyttet ut 16.09.19, utleier skrev «ok» på hennes oppsigelse. Da jeg sa opp dagen etter fikk jeg nei. Jeg har ikke mulighet til å betale hele leien på 12500, kun 6250 da jeg er student. Jeg sitter da igjen med leiligheten å betaler halv. Dette liker han ikke, noe som er forståelig. Nå, 2 måneder senere kontakter utleier venninnen min å etterspør husleie, men hun sitter jo nå med ny leilighet i en annen by. Mye diskusjon med utleier første til at utleier ba meg si opp på SMS. Dette gjorde jeg, men han har ikke belreftet meldingen eller gitt lyd fra seg siden, 2 uker nå. Hva gjør jeg? Forliksråd?

Har forresten lagt meg helt flat for utleier at dette har skjedd, var jo ikke meningen. Dumhet fra vår side å ikke lese kontrakten også. Jeg fra min side har hvertfall vært behjelpelig så langt det har latt seg gjøre.