View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heii, jeg er ny her og har prøvd å søke. Fant mye om ruspsykoser men det jeg lurer på er hvordan man kan hjelpe en i psykose Jeg har lest en del artikler via google nå og det står at man ikke skal prøve å overbevise de om at de er i psykose, og ikke si noe i mot de tingene de sier, men vise støtte og late som man tror på de. Jeg prøver litt det men det er kjærsten min og veldig slitsomt for meg å ha med å gjøre så jeg har også prøvd å få han til å forstå det er psykose og gå til lege men da blir han kjempe sint og sier at det værste som kan skje er at heller ikke jeg stoler på han.

Psykosen fører oss lengre vekk fra hverandre og jeg er redd for at det ødelegger forholdet våres. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe han Hvor lenge kommer det til å være psykose En annen ting er at jeg har snakket med familien hans og de sier han kan takke seg selv for å ha tatt stoffer i flere år, de vil ikke hjelpe eller støtte han, og jeg hadde også lovet meg selv å gå fra han om han tok noe igjen så jeg er jo veldig sint også for at han har gjort det og vet ikke om jeg skal etterlate han alene og slå opp eller om jeg skal støtte han gjennom psykosen og bli helt utslitt og utskjelt for å prøve å hjelpe! syns kjempe synd på han sånn han har det nå!
Er dt noen her som har råd