View Single Post
Sitat av Rick Vis innlegg
Siden det er lørdag, og jeg kunne vært ute på fest men heller leser gjennom eldre tråder på NFF.. Ble det noen gang noe ut av dette? Virket som noe jeg vil se mer bilder fra!
Vis hele sitatet...
Nå har det gått så lang tid siden jeg fikk mitt ja, at vedkommende som ga meg det er på et flerårig prosjekt i utlandet. Så jeg må spørre på nytt.

På vei mot en ny person jeg kan fremme mitt ønske til, kom jeg over en historiker med kjennskap til objektet.
Han kunne fortelle at det skulle bestå av ganger med rør i.
Han kunne også fortelle at en hjemmefrontsgruppe skulle ha brukt det under krigen til skytetrening og gjemmested for sårede.
Han hadde sågar snakket med en av disse hjemmefrontsmennene.
Etter krigen skal det ha ligget forlatt.

Historikeren hadde ikke selv vært der nede, men kunne fortelle at "det er skikkelig æsj der nede" men at det skulle være farbart og ikke vannfylt.
Han mente at alt jeg hadde hørt om grusomheter ikke stemte, at det bare var myter og gamle rykter.

Nå har jeg navn på en som kan gi meg lov og en historiker å hilse fra, så jeg håper å kunne grine meg til et nytt ja.

Jeg har bare et problem; hvor i all verden er Thoryllo?

Ikke skriv det i tråden, men be han ta kontakt.

Det kunne kanskje være greit med en vara, så hvis noen av dere her som duger på foto som kunne tenke dere å bli med så gi lyd fra dere.