View Single Post
Sitat av bronsky Vis innlegg
Hahaha. *Bank, bank*, 1998 vil ha tilbake effektracks-ene sine

VST much?
Vis hele sitatet...
Tydlig at du ikke har peiling på hva du snakker om.
Jeg er enig at det ikke er nødvendig for en nybegynner å bruke penger på outboard, men det er en grunn til at det fortsatt er et stort marked for slikt utstyr.
Selv om teknologien innenfor plugins har kommet langt er det fortsatt vesentlig forskjell på outboard og nevnt digital teknologi. Spesielt kompressorer er vanskelig å emulere, blant annet pga. avanserte transistorer i de analoge kretsene. Hvis du fortsatt sitter med den holdningen sender jeg deg gjerne en semesteroppgave jeg skrev nettop om dette temaet.

Til TS:
Hva slags program du bruker bør egentlig være en 2. prioritet, selv om det så klart er en viktig del av produksjonen. Hør på masse hip hop, og analyser musikken. Prøv og finn ut hva som definerer denne typen musikk, og hvilke elementer som utgjør definisjonen. Deretter kan du forsøke og oppnå lignende resultater med hjelp av feks. tutorials på YouTube.

Ser du har gjort noen innkjøp av MIDI keyboard og DAW, Gratulerer Sitter du på PC kan det hende at du vil oppleve latency (lag) fra du trykker på keyboardet til maskinen din spiller av lyden. Hvis dette skjer vil jeg anbefale deg å investere i et lyd-interface, eller lydkort som det så feil blir kalt.

Lykke til!