View Single Post
Sitat av bronsky Vis innlegg
Det kan jeg være enig i, men her har vi en fyr som ikke engang vet hvilken DAW han skal bruke. Da syns jeg det er teit å foreslå å kjøpe et helt jævla studio med effektracks og det hele.

For å lage beats trenger man strengt tatt bare en DAW, noen sample packs med trommelyder og en VST-synth (Absynth f.eks). Resten er ganske straight forward.

I Ableton finnes det uendelig mange effekter out-of-the-box, og behandling av MIDI og audio er veldig enkelt. DAW-en kommer dessuten med en sampler, trommemaskin +++

Poenget mitt var at han ikke trenger å gå all inn fra første øyeblikk.

Ikke at jeg er noen stor fan av Skrillex, men han er et greit eksempel på det jeg snakker om. Hans store hit ifjor, "Scary Monsters and Nice Sprites", ble laget på en Macbook med én ødelagt høyttaler.
Vis hele sitatet...
Så sa eg heller ikke det. Etterhvert som lommeboka vokser er det muligheter å BYGGE PÅ med div annet utstyr. For alt eg vet spiller kanskje karen gitar og da er det god lyd å hente i gammelt utstyr. Beklager virkelig om du følte at eg drog posten i feil retning.

Har vel ikke snakket om å kjøpe et helt studio med "fullt effectrack".
Det er hinsides mye dill å dall en kan kjøpe til et prosjekt studio, men det eg nevnte var bare noe eksempler.
Kikk litt på Eduard Khill om du er ute etter å kverulere.