View Single Post
Sitat av EmteX
IvIoyner:
Jeg lar meg ikke provosere av at du beskriver meg som en stereotype, da alle som har sjekket ut noen av linkene vil finne det tåpelig å beskrive de som "nazistiske".
Vis hele sitatet...
Du ba om det fra første stund når du lenka til tegneserier som fremstilte jøder som pengegriske. Og når du kaller de som er uenige kommunister. Whatever.

Nei vel, men hva om jeg henviser deg til George Orwells egne bøker? Det må da jo være bevis nok?
Les Notes on Nationalism, skrevet i 1945.

Er er et utdrag:
Vis hele sitatet...
Det der kalles retorikk, og han tar bevisst opp noe kontroversielt nettopp for at man skal stille seg spørsmålet. Orwell var nok sikker i sin sak, noe han gir uttrykk for nettopp fordi han snakker om media, og ikke denne gasskammersaken. Jeg er en stor Orwell-fan selv, men å direkte tilskrive han meninger om at nazismens hendelser ikke skjedde anser jeg som noe drøyt. Apropos, artig at du utelot neste setning:
"The general uncertainty as to what is really happening makes it easier to cling to
lunatic beliefs."



Så må jeg nesten spørre deg: Anser du deg selv som nazist (nynazist, mot raseblanding, any flavor you'd like)