View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bestiller time så kan hen vurdere om jeg burde oppsøke rusbehandling eller ikke.
Vis hele sitatet...
Bra! Husk at dette er først og fremst opp til deg. Hvis dette er noe du virkelig vil så fremlegger du det på en måte sånn at du ikke gir legen noe annet valg enn å søke deg inn i behandling. Dette er noe du har krav på og noe du må velge selv. Ja vi må ta valg her i livet, hver eneste dag må vi ta vanskelig for å leve et ansvarlig liv. Ut i fra det du skriver er ikke dette med behandling noe mer å lure på. Da sier du mer til legen sånn du skriver i det siste innlegget ditt og mindre av det første. Du må bare smøre på med alt du kan å ikke være unnvikende å heller ikke legge skjul på noe. Dette med aktiv rus er veldig viktig å huske på så ja det er et valg du må ta om du vil spille på den siste urinprøven eller gå glipp av denne muligheten du har nå. ikke noe kosemoseprat hos legen om at du har klart deg i to uker. Jeg sier ikke dette for å være kjip, det er bare sånn det fungerer. Det er selvfølgelig bra for deg hver dag du er nykter men i sammenheng med det offentlige så vil det ikke hjelpe deg akkurat nå annet enn å få tilbake lappen på sikt, og den får du uansett om du tar deg sammen. Ja mann, ta deg sammen. Du har en lang klassisk liste med alt du har mistet og det er pga rus å ikke noe psykolog-vas. Kom deg i behandling og start reisen på vei mot et nytt og bedre liv uten rus. Lykke til.

Veldig bra innlegg av colakork jeg tar meg friheten til å legge ved:
https://freak.no/forum/showthread.ph...40#post3851840